Wycieczka uczniów klas 2b i 3b po Suwalszczyźnie

Wczesnym porankiem 31 maja dwie klasy biologiczno-chemiczne wraz z opiekunkami p. Katarzyną Mijakowską, p. Gretą Guevara-Kamińską i p. Katarzyną Rukujżo wyruszyły w podróż. Zatrzymaliśmy się w miejscowości Gawrych Ruda. Krótko po przyjeździe wzięliśmy udział w wycieczce terenowej dotyczącej geomorfologii i przyrody Wigierskiego Parku Narodowego.

Drugi dzień spędziliśmy w Ośrodku Edukacji Środowiskowej, w którym podczas zajęć mieliśmy okazję poznać szczegóły z życia wigierskiego lasu oraz zbadać pod mikroskopami bezkręgowce wodne. To było świetne doświadczenie! Wieczorem w ramach kolacji zjedliśmy i pośpiewaliśmy wspólnie przy ognisku.

Trzeci dzień to Muzeum Wigier oraz zajęcia w grupach. Tematem lekcji było martwe drewno, a następnie badaliśmy fizyko-chemiczny skład wody z jeziora. Popłynęliśmy też rejs Leptodorą, czyli łodzią ze szklanym dnem.

Ostatniego dnia zaraz po śniadaniu i wykwaterowaniu wyruszyliśmy na wycieczkę poznawczą dotyczącą przyrody i geomorfologii Suwalskiego Parku Krajobrazowego.
Cały wyjazd uważamy za bardzo udany i polecamy wszystkim tereny Suwalszczyzny🙂